måndag 31 mars 2014

Om att parkera i stan...


När man dagen efter kommunens löningsdag står i Coopkön och tvingas förklara att pengarna på Coopkortet är slut och att man tvingas lösa det med Visakortet, finns det nog en och annan i kön som undrade över vår ekonomi. Anledningen var naturligtvis att pengarna till Coopkortet överförs i slutet av månaden :). Så kan det gå ibland. Scenen utspelade sig på Coop nära i Fålhagen.

Bilden är från parkeringshuset Svava i stan där jag parkerade bilen häromdagen. Först hittade jag ingen automat (kände mig som en resenär på perrongen i Knivsta). Nåväl, till slut hittade jag en automat och kunde köpa en parkeringsbiljett. Det knepiga med parkeringshuset Svava är att man måste komma ihåg att dra sitt kort även när man ska ut ur huset! Annars får man tydligen höga avgifter att betala istället.

Så berättelsen om slut på pengarna på coopkortet hade kunnat bli ännu pinsammare om pengarna varit slut på visakortet också, på grunda av en glömd parkeringsbetalning i parkeringshuset. Jag tycker att man borde ha spärrar här så att man inte kommer ut utan att ha betalat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar