lördag 11 december 2010

Krock i Fålhagen

Bild: hitta.se

Tre bilar krockade idag i korsningen Fålhagsleden- Björkgatan, enligt UNT. Eller var det möjligtvis i korsningen Fålhagsgatan - Björkgatan, som brottsplatskartan.se påstår? Inte lätt när gatorna har så lika namn...

Det jag tänkte komma fram till är i alla fall att om det är i korsningen med Fålhagsleden så förstår jag varför. När man kommer från Björkgatan och ska korsa korsningen så är det snudd på omöjligt att göra det i rusningstrafik. Man får stå där i typ 10 minuter med långa köer av bilar framför och bakom sig, och när man äntligen kommer längst fram i kön är det bara att chansa och hugga på minsta lucka som finns. Annars får man vänta länge...

Jag har tyckt länge att den korsningen antingen behöver rödljus eller en rondell. Det är konstigt att det inte händer fler olyckor. Särskilt med tanke på det obevakade övergångsstället som också finns där och som är lätt att glömma när man äntligen ser sin chans att gasa iväg från korsningen.

2 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Absolut. Vi bor precis där och när vi bråkade om genomfartstrafik på Björkgatan så var det i princip där det hände olyckor. Med farthindret på Björkgatan som finns nu tror jag inte det är möjligt att det var på fålhagsgatan. Jag har för mig att det faktiskt skett en dödsolycka just i det korset någon gång. Man kan nog kolla med polisen.

Niina sa...

Aha, roligt att få lite information från någon som bor i närheten :). Ja, det vore intressant att få reda på om det har skett en dödsolycka där.

Skicka en kommentar