torsdag 29 augusti 2013

Apoteket utbytt på stationen

Nuförtiden har vi som bor i Fålhagen nära till apotek som har bra öppettider. Det var faktiskt en av de bästa sakerna med den nya stationsbyggnaden när den öppnade för några år sedan tyckte jag- att det äntligen fanns ett apotek som man kunde "råka" passera efter jobbet och på lite udda tider och som oftast hade öppet. Det var kanske därför jag gillade Doc Morris, för de blev bilden av ett tillgängligt apotek för mig :). Nu i sommar har dock Doc Morris tydligen bytts ut mot Lloyds apotek utan att jag har märkt det.

Jag har hört att många har problem med att få tag på mer ovanliga mediciner efter apoteksmonopolets avreglering. Jag vet inte hur bra Lloyds är på att ha mediciner på lager, men vi får väl hoppas för alla Fålhagenbors skull att de har ett stort sortiment.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar