måndag 19 augusti 2013


Det var länge sen jag gnällde om Frodetrappan och dess brister. Snart kommer en del av cykelproblemen vara lösta när man kan ta cykelbanan längs Gallerian men vi som bor rakt upp från Frodetrappan får fortsätta släpa cykeln i trappan. Suck. Och alla som måste släpa upp sina resväskor här. Väldigt oergonomiskt. Hade jag inte sett en lokalpolitiker släpa ner sin väska här så hade jag börjat misstänka att politikerna inte använder trappan utan åker taxi istället. Men jag skulle verkligen vilja att man gjorde det lättare för cyklister och resenärer här. Finns det någonting man skulle kunna göra? Eller är det civil olydnad som gäller? Jag kanske ska prata med Uppsala Cykelklubb för bygger ju om vid slottet när de har tävlingar där. En sådan lösning skulle passa jättebra här :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar