tisdag 13 augusti 2013

Vad bygger man här?

Detta inlägg börjar med en liten fundering om vad som är en dators livscirkel. I december köpte jag en dator. Den gick inte att använda, och då gav affären mig en ny dator av samma märke. Precis före vår USA-resa gick den också sönder. Nu har jag fått tillbaka den, med ett nytt moderkort och tömda hårddiskar så det här med att fixa bilder till inläggen blev ganska mycket krångligare. Bara så ni vet varför jag kanske inte alltid har bilder på gamla platser och det är ju så att jag inte springer runt varje dag i Fålhagen för att notera saker :).

En sak noterade jag dock i helgen: Det byggs någonting här längs den röda linjen. Är det någon som vet vad det kan bli. Jag kunde inte komma på det. Man hade grävt brett. Någon som vet vad det kan bli här? Jag läste i UNT att det är fiberboom i Uppsala så jag har därmed bara en gissing om  "diket":
1. Det blir ännu mer fiber i Fålhagen

Andra gissningar eller fakta?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag funderade också på fiber när jag cyklade förbi. /Johan

Anonym sa...

det blir lekpark med cirkustema. Vallbydungen kalla kommunen den och om du söker på kommunens hemsida så finns mer information

Juuso sa...

Oj vad spännande! Tack för informationen. Ska skriva om detta till imorgon.

Skicka en kommentar