tisdag 6 augusti 2013

En idé för att komma åt tuggummieländet


Sommaren är  årstiden då folk och jag själv åker runt Sverige och världen. På en kompis Facebooksida så jag en mycket bra lösning på tuggummieländet som folk envisas med att kasta på marken trots att den närmaste papperskorgen endast är några meter bort. Sådan är den mänskliga, inlärda latheten. Eller ska vi kalla det för den nya instantmänniskan. Allting måste finnas här och nu, annars kan jag göra som jag vill. Suck. Ok, det är lätt att bli lite grinig över folks lathet och lättja. Men åter tillbaka till min kompis Facebooksida. Han hade varit i Seattle och råkat gå på en gata där väggen var fyllt med tuggummi! Perfekt lösning för Strandbodkilens gråa betonglook. Eller? Ja, kan man inte tipsa alla att på betongväggen vid Strandbodkilen som en plats där man får klistrat sitt tuggummi på en vägg. Skulle inte det bli en framgångssaga? Och en renare stad? Eller? Vad tror du?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar