onsdag 29 januari 2014

Bra med sänkta biljettpriser för långpendlare

Eftersom jag skrivit mycket om SJ på sistone så passar jag på att ta upp en till sak om kollektivtrafiken. Jag tycker att UL-förslaget om sänkta priser för dem som pendlar långt är jättebra! Varför? Jo, det är långpendlare som har mest att vinna på att ta bilen. Jag tror att med kraftigt sänkta priser lyckas man få många att lämna bilen hemma, istället för att ta bilen av alldeles för lättvindiga skäl. Sedan tycker jag att det är väldigt tråkigt att många uppsalabor tycker att det inte finns värld utanför de gröna bussarna. UL ska faktiskt se till hela länets bästa. Vi är inte riktigt överens om detta här hemma heller.

En härlig låt om SJ som jag hittade på Youtube. Låten är tydligen från 1971:
http://www.youtube.com/watch?v=L5zcxOlXBjY

I vilken svensk film kan du hörasamma melodi men med en annan text?


0 kommentarer:

Skicka en kommentar