måndag 6 januari 2014

Ett av Fålhagens äldsta hus till salu, och lite annat...

Nu är det gröngula huset på Liljegatan 19 som vi har skrivit om tidigare här till salu! Utgångspriset är hela 9,3 milj kr, men så har ju huset faktiskt 13,5 rum... Jag önskar att jag kunde köpa det. Det är verkligen ett av Fålhagens coolaste hus.

Utöver huset ligger drygt 20 andra objekt i Fålhagen ute på Hemnet. Det är lite med tanke på att Svensk fastighetsförmedling har sin stora visningshelg i helgen, och då brukar väl Widerlöv också ha visningshelg precis före eller efter. Fast jag har i för sig inte sett något om det på deras hemsida i år...

Den kategori som dominerar utbudet är ettor, som det brukar vara inför terminsstart. Det jag reagerade på var att flera av ettorna har utgångspris kring 1,4-1,5 milj, dvs samma utgångspris som vår 3:a hade för bara 4 år sedan. En av ettorna ligger visserligen i Port Arthur, men de andra tycker jag ligger på "likvärdiga" gator till våran gata. Och det finns nästan ingen som är billigare än 1,2 milj. Hur ska man kunna ha råd med det som ensamstående och antagligen student? På tal om våran lägenhet, om ni vill bli granne med oss så är grannlägenheten till salu nu, en 2,5:a för 1,595 milj. Jag kan verkligen rekommendera vår bostadsrättsförening, och alla i vårt trapphus är trevliga. Här finns länken: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2,5rum-falhagen-uppsala-kommun-s-t-goransgatan-20-5942492#item-fact-comparison.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar