söndag 26 januari 2014

Mediedagen på UKK


Den 3 mars läste jag att det är Mediedagen på UKK. Intressant, tänkte jag, och gick in på http://www.mediedagenuppsala.se/ för att läsa vad dagen innebär och vilka den vänder sig till. Att dagen handlar om medier, PR och marknadsföring stod snart klart för mig, åtminstone så fort jag hade lyckats läsa den vita texten på ljusgrå bakgrund (...). Sedan byttes bilden till en bild med vit bakgrund, och då försvann texten helt. Inklusive alla länkar till informationen.

Eftersom talarna lät intressanta (bl a Kattis Ahlström och Alex Schulman (även om jag har lite svårt för honom..)) så ville jag kolla vilken målgruppen för mediedagen är, om jag själv kanske ska gå. Men det gick inte att hitta något alls om det på sidan. Tanken kanske är att vem som helst ska gå om de vill, men eftersom jag har lärt mig på en marknadsföringskurs att målgruppen ALDRIG kan vara "allmänheten", så tvivlar jag på att det inte finns en tänkt målgrupp. Vi får se om jag kanske går dit som representant för vårt företag, annars kanske någon bloggläsare kan berätta mer om dagen sen och om vilka som var där? Konstigt att en dag om marknadsföring och PR inte har en mer tydlig hemsida...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar