lördag 25 januari 2014

Uppsalahems dyraste hyror

Om kvadratmeterpriserna i de konstiga husen (blivande bostadsrätter) som håller på att byggas är höga så har solcellshuset mitt i Fålhagen Uppsalahems dyraste hyror. Det läste jag i måndagens UNT. Men det är läget som lockar. Jag undrar hur man skaffar sig en hyreslägenhet här? I och med detta hus så har antalet hyresrätter i Fålhagen säkerligen mångfaldigas.

Att hitta någonstans att bo är inte lätt och det är nog inte svårt att fylla de här lägenheterna med människor, oavsett hyran. Det är bra, det ska kosta olika beroende på var man bor så länge alla faktiskt har någonstans att bo och att man har råd att bo där. Det är inte så självklart alla gånger.

Jag läste nyligen om att man konstaterat att antalet andrahandslägenheter ökat sedan man gjorde det lättare att ta ut en mer rimlig kostnad för uthyrningen men jag var tveksam till huruvida det fanns lediga lägenheter som ingen hyrde ut. Nu har man alltså bevisat att antalet andrahandslägenheter har ökat och man har använt Blocket för att komma fram till den slutsatsen. En lockande tanke, jag vill bara påminna om en sak och det är att allt som står på Blocket behöver inte vara sant. Huruvida den här annonsen är på riktigt eller inte, det vet jag inte och det är väl det som är det sjuka:
http://www.svd.se/naringsliv/pengar/hyr-en-garderob-for-2000-kronor-i-manaden_8907236.svd

0 kommentarer:

Skicka en kommentar