måndag 17 februari 2014

Posten och fastighetsboxar...

Med jämna mellanrum kommer Posten med idéer om att sluta med att dela ut posten i brevinkasten och istället använda sig av fastighetsboxar vid ingångar och hur bra det skulle vara för alla. Det hör man ibland här i Fålhagen också. Detta med fastighetsboxar tas upp även i Fokustidningen och hur chefen där är van att folk reagerar negativt på det. Och jag tycker att det är väldigt negativt. Posten ska komma hela vägen till lägenheten. Inte bara därför att alla inte tömmer sin box varje dag, utan därför att om posttjänsten nu är konkurrensutsatt så måste jag som kund kunna välja vilken typ av tjänst jag vill ha. Och jag vill ha breven hela vägen till lägenheten. Det går att få matkassar hemlevererade så då borde jag kunna välja en brevleverantör som också vill dela ut breven hela vägen till lägenheten.

På bilden ovan kan ni se hur paket- och postutdelningen ser ut i dagens Sverige (Fokustidningen v.6). Det borde finnas tjänster som garanterar att posten alltid kan levereras till lägenheten. Om inte Posten vill göra det så bör jag kunna välja ett annat företag som då istället gör det. Så som jag kan välja mobiltelefonoperatör. Svårare än så borde det inte vara.

Se upp för Postens försök att tvinga oss till fastighetsboxar! Om ni inte vill det förstås.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar