torsdag 27 februari 2014

Rondellen i korsningen Björkgatan och Fålhagsleden

Jag tyckte att det är fantastiskt roligt att två likadana falafelvagnar säljer falafel utanför domkyrkan. De passar inte helt 100 in i miljön men kul ser ut. Och så heter de Mr Falafel och Dr Falafel :). Men nu till ämnet.

Jag var ute och sprang runt Fålhagens IP i söndags och mina ben var väldigt tunga. Det kanske var därför som min blick var riktad neråt och jag såg blåa målningar som inskränkte spåret runt Fålhagens IP. Jag tycker att det behövs en rondell här, absolut! Det är en trafiksäkerhetsåtgärd som kommer att minska antalet olyckor längs hela Fålhagsleden, där jag för övrigt tycker att folk krockat alldeles för ofta, inte minst med träden. Men jag är orolig över hur det blir med spåret runt Fålhagens IP, kommer spåret att finnas kvar även i det hörnet som ligger närmast korsningen/blivande rondellen. Vet du någonting om detta?  

0 kommentarer:

Skicka en kommentar