fredag 6 februari 2015

Almtuna is och kommunen


Jag hade möjligheten att åka till Stockholm på morgonen den 28 januari och efter att ha undrat varför någon vid sina sinnes fulla bruk väljer att ta bilen till huvudstaden så kom vi fram till Globen till slut. Jag och sonen alltså. Bilköerna börjar alltså numera från Rosersberg! Väl i Globen så tittade jag och sonen på herrarnas kortprogram i konståkning. En fantastisk tillställning och  kanske anledningen till den hemska förkylningen jag fick några dagar efter besöket. Det var mitt första besök på Globen, trots att jag bott i Sverige i si så där 18 år nu.

Ungefär samtidigt med min och sonens resa till Globen kom man med nyheten om de nya kraven på SHL-lagen inför nästa säsong. Med de nya kraven som SHL vill att klubbarna uppfyller så stänger man ute en hel del klubbar. Tyvärr. För Almtuna IS del lär det vara kört de närmaste 30 åren som det kommer att ta innan det finns en ny hall någonstans i Uppsala. Det är synd för hallen i Gränby är ju lika gammal som jag och den saknar ju en hel del moderniteter om vi säger så. Det som var OK för många år sen, räcker inte numera. Vi kanske inte behöver ett nytt Globen i Uppsala men en kraftig modernisering på hallfronten skulle sitta fint.

Vad är kopplingen till Fålhagen? Ja, vi kan väl säga att namnet Almtuna är den svaga kopplingen...Och min vilja att gå titta på hockey med sonen i framtiden utan att behöva åka till Stockholm eller Gävle.

På tal om IS, så såg jag att man förberett en is på Fålhagens IP, nu hoppas vi på att vädret tillåter skridskoåkandet där ett litet tag i alla fall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar