torsdag 19 februari 2015

Besökte Gävle och Brända Bocken


En fredag eftermiddag tog vi Upptåget till Gävle. Ja, ibland så måste man lämna Fålhagen och bekanta sig med andra städer och stadsdelar. Vi åt en helt fantastisk middag på Brända Bocken som ligger mitt i Gävle och byggnaden liknar lite Fridays i Stockholm. Vilken fantastisk service och god mat! På bilden ovan ser du en av restaurangens efterrätter, en chokladfondue...mums! Sa jag att jag gillar choklad i alla dess former :).

En annan sak som jag upptäckte var att Gävle centrum var mycket mer levande än Uppsala centrum på en fredag kväll. Vad beror det på? Kanske var det för att det var löningshelg, men mer tror jag att det finns affärer i centrum. Levande affärer. Jag gillar inte utvecklingen i centrala Uppsala...det är så dött och alla affärer flyttar ut till utkanterna. Och numera bidrar jag själv till utflyttningen eftersom det inte finns någon djuraffär i centrum.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar