tisdag 24 februari 2015

Vintern var ju kort...


Det är väl ingen som missat en partiledares uttalande om svenska fjällen. Jag och Niina var där och kollade på skiathlon med ungefär 45 000 andra skidintresserade. Med oss hade vi några kompisar så det blev lite prat om livet och dess mening och så skidåkning. Det var otroligt mycket folk därute. Glada människor. Men det var snöfattigt! Den 21 februari var det väldigt snöfattigt i Falun. Backhoppningsbackarna hade ingen snö och man hoppade alltså på plastspåren, så som man brukar göra på somrarna. Otroligt.

Jag tror att den här vintern har varit minst vintriga av våra sex vintrar här i Fålhagen. Vi hade ju knappt någon snö under större delen av vintern och nu är den borta igen (skriver detta den 22 februari och vet att det kan komma lite snö imorgon den 23 februari) och så lär det bli. En snöfattig och varm vinter.

Dessutom så finns det flera vårtecken redan! Ett av de säkraste är ju att hararna har börjat visa intresse för varandra på ett sätt som bekräftar ryktet om vad hararna håller på med på sin fritid. Massor med fåglar som sjunger och så har jag hört att gässen har börjat komma (inte till Fålhagen men till Uppland). Jag tycker att vi skippar det där med vintern och låter våren ta över helt och hållet.

P.S. Jag är jättenöjd med snöplogningen i Fålhagen i vinter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar