torsdag 5 april 2012

Boulehall i Fålhagen















Scribo (www.scribo.se) tipsade mig om att det ska byggas en boulehall på Fålhagens IP inom kort. Jag läste lite på kommunens hemsida och där står det att man redan för ett år sedan påbörjade arbetet med att hitta en plats och finansiering för en boulehall i Uppsalas bästa stadsdel. Man gillade läget i Fålhagen eftersom Fålhagens IP ligger nära centrum och det är lätt att ta sig till IP med buss. Undrar när hallen blir klar?

Det är bra att man försöker göra Fålhagens grusplan snyggare och så länge man inte tar bort möjligheten för korpfotbollare att spela på Fålhagens IP så är väl alla nöjda. Glöm inte heller oss som åker skridskor på isen på vintrarna. Så vi kan väl se till att hallen endast använder en liten del av grusplanen och lämnar gräsmattorna helt oberörda. Jag vill inte ha ett Colosseum i Fålhagen som fullständigt skulle dominera platsen.

Jag har ingenting emot boule som sport vill jag bara säga. När jag bodde i Flogsta så var det någon som bestämde att man skulle bygga en boulebana mitt på den bästa solgräsmattan. Det var inte många som använde boulebanan. Jag försökte googla fram hur många som spelar boule i Uppsala men jag fick inte fram någon siffra. Jag hoppas att den kommande hallen används flitigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar