torsdag 19 april 2012

Konditori i Fålhagen


Vi har skrivit flera gånger på bloggen om hur det saknas caféer i Fålhagen. Nu tänkte jag passa på att berätta om ett konditori som faktiskt finns här, som jag besökte för några dagar sedan. Det är Olgas konditori på Väderkvarnsgatan. Jag gick förbi och tänkte att nu ska jag passa på att testa deras lilla uteservering när solen skiner. Den består bara av ett bord, men jag var först till kvarn:). Det var riktigt avkopplande att sitta där och dricka te och titta på gatulivet på Väderkvarnsgatan. Och trafiken var inte alls jobbig vid tvåtiden. Konditoriet har dessutom bara öppet fram till kl 16 så trafiken hinner kanske inte bli så jobbig över huvudtaget.

Jag pratade med ägaren, och hon sa att hon hade tagit över konditoriet från Centralkonditoriet för ca två år sedan (ni kanske minns att det stod Centralkonditoriet på fönstret). Nu säljer hon både bakverk och bröd, och jag kan intyga att de exemplar jag testade av båda delarna var mycket goda. Nackdelen med lokalen är dock att den är så liten att man inte kan sitta där och jobba, umgås eller plugga, dvs de syften vi har efterlyst ett café i Fålhagen till. Däremot kommer jag nog gå dit ofta och köpa bröd. Men kom ihåg att de inte tar kort om ni går dit.

4 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Diggar också Olga !

Anonym sa...

Vilken tid öppnar dom på vardagar och på helger?

Unknown sa...

Handla inte där. Gammalt bröd och bakverk till ordinarie pris.

Juuso sa...

Ojdå, vi har inte råkat ut för det.

Skicka en kommentar