torsdag 26 april 2012

Tiggericentrum - en lösning?




















Dagen efter löningen är det dags att tänka på dem som inte har en löning att se framemot. Jag hörde häromdagen att man räknar med att det kommer att komma 500 tiggare (passiva, musikaliska osv) till Finland. Intressant. Jag undrar hur många som kommer att komma till Sverige och Uppsala.

Varje morgon kan man höra tiggerimusiken ända upp till Frodetrappan. Sedan passerar man musiktiggarna och försöker titta åt annat håll. Det är väl helt ok att man spelar om man inte tigger aggressivt. Jag kan betala för musiken om jag vill. Värre är det med rosförsäljarna som först ger en en ros för att sedan kräva att man ska betala för någonting som man inte alls velat ha. Usch!

Nu har man placerat en pantanläggning alldeles intill musiktiggarna under spåren. Jag hoppas att resenärerna börjar fylla den med tomma flaskor som musiktiggarna sedan kan ta till närmaste affär. Undrar om det minskar aktivt tiggande?

1 kommentarer:

Erik sa...

Och idag haltade en man fram och tillbaka kring St Persg/Svartbäcksg och skrek "pleeeeease pleeeease" osv.

Skicka en kommentar