onsdag 26 september 2012

Kjell Eriksson-promenad i Fålhagen?

När jag var på väg hem från jobbet i måndags, mötte jag en grupp människor som stod och lyssnade på någon i korsningen Ymergatan och Väderkvarnsgatan. Eftersom jag är av den nyfikna typen så gick jag dit. Det var då jag insåg vem talaren var! Det var ju Kjell Eriksson, Fålhagens egen författare vars bok Prinsessan av Burundi utspelar sig här i Fålhagen. Superroligt med såna här promenader. Jag och Niina har varit och lyssnat på honom i något annat sammanhang och han är jättebra på att prata. Och han kan väldigt mycket om växter. Jag måste nog ta och läsa ännu en Kjell Eriksson-bok snarast. Man blir så inspirerad av människor som skapar saker. Vill du köpa hans fålhagenbok så här har du en länk till adlibris:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9173249769

För några veckor sen satte sig en man bredvid mig på bussen när jag var på väg hem. Vi började prata om rysk skönlitteratur! Sådana här överraskande kulturmöten är underbara. Det visade sig att mannen var en riktig författare! Om jag någonsin lämnar läraryrket så är det för att jag blivit hälsocoach eller författare. 

Update:
Ibland så råkar man skriva om väldigt aktuella saker. Läste nu på morgonen i UNT:s kulturdel att Kjell Eriksson skrivit en ny bok som heter Simma i mörker. Vill du höra Kjell berätta om sin nya bok så kan du gå till Brantingsbiblioteket idag kl. 18.30 för där ska han prata om sin nya bok.

En fundering:
Undrar om det var Uppsala läser 2012 som jag träffade på i korsningen  Ymergatan och Väderkvarnsgatan...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar