söndag 16 september 2012

Utveckla torghandeln på Vaksala torg

Det är inte ofta jag hittar saker att skriva om när jag läser kallelsen till kommunfullmäktige. En sak som jag såg var att det pågår en diskussion om Vaksala torgs roll som mötesplats för Uppsala och naturligtvis för Fålhagen. Jag tycker att det är jättekul med loppis, torghandel (frukt och blommor) och så lite större evenemang så som Uppcon och beachvolley. Jag tycker att det bör finnas plats för alla typer av aktiviteter på Vaksala torg. Distingsmarknaden är "mitt i veckan" varje år. Skulle man inte kunna tänka sig någonting liknande med de större evenmangen? Det är förstås väldigt mycket bättre för arrangörerna att ha t.ex. Uppcon på en helg och så men jag undrar om inte det vore en möjlighet? I för sig så blir det inga fler Uppcons på torget eller någon annanstans heller :(. Den festivalen satte färg på Vaksala torg och hela stadsdelen. Som boende i Fålhagen gillar jag variationen på aktiviteter som finns på Vaksala torg och den pluralismen vill jag inte förlora. Och vad som än bestäms så ska man bevara rallyt på torget :).

Länkar:
"Debatten" om Vaksala torg
Gillar den här låten och den handlar väl om Europa, umgänge och alldeles för mycket om krig. 
Jag vill leva i Europa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar