tisdag 4 september 2012

Mataffärer för en fålhagare

Det är jättetrevligt att vi fått en ny mataffär till Fålhagen och jag måste säga att den är välplacerad för oss pendlare. När man pendlar så vill man hem så fort som möjligt. Ur den synvinkeln är Coop Konsum den bästa affären för en fålhagenbo. Man vill hålla sig inom sin inhägnad när man väl kommit hem.

Ett annat stort plus för Coop Konsum är självabetalningskassorna. De fungerar hur bra som helst! De är dessutom lika lätta att använda som IKEAs. Jättebra! Det är bara när man ska köpa folköl som man måste tillkalla personalen som ska bekräfta ens ålder men det  gick också väldigt smidigt för personalen på Coop är coopiöst trevliga som alltid.

Ibland måste jag dock fortfarande ta mig till Ica Torgkassen för varken Coop Konsum eller Nära kan hjälpa mig med en sak: kaninmat. Vår kanin älskar den feta kaninmaten som Torgkassen har. Torgkassen har överlag ett mycket större sortiment och eftersom jag gillar ostar så blir det promenader till Ica lite då och då. Och så finns det möjlighet att köpa alkohol i Kvarnen. Det är ett stort plus för Ica Torgkassen, närheten till Systembolaget alltså. Men jag hoppas på att man flyttar systembolaget till båghuset. En stor fördel är, förutom att jag får en kortare och bättre väg till bolaget, att även kommunen har närmare till systembolaget om man planerar att fester :). OK, det där sista var lite lågt. Förlåt!


Vi planerar att göra en liten prisjämförelse mellan affärerna, så fort Coop Konsum har normaliserat sina priser :). Självklart begränsar sig prisjämförelsen till de varor vi brukar köpa.
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du bett Konsum eller Nära ta hem kaninmaten i sortimentet?

Jämför gärna alla tre (Kassen, Konsum och Nära) i prisjämförelsen.

Juuso sa...

Jag återkommer med en prisjämförelse senare. Jag får väl tipsa Coop igen att jag gärna köper kaninmat :) men jag tror att det behövs fler som gör det för att det ska vara lönsamt för affärerna.

COOP Uppsala Entré sa...

Juuso, vilket märke föredrar du på kaninmaten?
Vi kollar på alla möjligheter att köpa in det som efterfrågas hos våra älskade kunder.

Hälsningar från gänget på COOP!

(Vi försöker bli mer närvarande på internet för att kunna motta både ris och ros så att vi hela tiden kan sträva mot att bli bättre!)

Juuso sa...

Jag försöker hitta det nyttigaste just nu eftersom vår kanin behöver gå ner i vikt :). Kaninen kan nog lära sig äta vilket märke som helst men hemskt gärna någonting nyttigt. Just nu håller hon på att lära sig äta Vitakraft. Jag är lite nyfiken på Rabbit Royale också och funderar på testa med det. Om man får önska fritt så vore det trevligt om det fanns lite hö att köpa också eftersom sånt går ju åt.

P.S. Vår kanin gillar Änglamarks kruksallat från Coop Uppsala Entré för den är alltid fräsch!

Skicka en kommentar