torsdag 27 september 2012

Klotter i Fålhagen

Det är passande att ta upp ämnet klotter så här på löningsdagen (för arma kommunalarbetare). Jag ska försöka rimma om detta.

Snubben trodde han var cool, (lånade lite av Latin Kings)
för han hade en rosa spraytool.
Han hade inte något vettigt att säga,
ville bara gå ut och en 53a spraya.

Ett tips till dig som i trappan sprayat,
En vecka på gulag så hade du fattat och hajat.
Att du de gemensamma resurserna shanghajat.
Alla får betala när en klottrare sifferpartajat.

Jag kan inte förstå varför folk klottrar. Det är en helt annan sak om man KAN rita och om det blir snyggare. Det blev det inte i det här fallet. Jag kan hålla med om klottraren om att Resecentrum har tydliga tecken på sovjetarkitektur men jag tycker inte att klottraren valt rätta stället. Där var det faktiskt vackert innan klottaren kände sig tvungen att markera sitt revir.

Jag blev ordentligt chockad när jag läste om att man stoppat en bil med 30-åringar i som hade klotterutrustning i bilen: http://www.unt.se/uppsala/fyra-gripna-for-klotter-1867085.aspx
Skaffa ett jobb och sluta med droger. Det finns inga bevis på att man blir vare sig klokare eller mer anställningsbar av att knarka!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att du tar upp problemet med klotter och annan skadegörelse, men sprid inte bilder på eländet.

Juuso sa...

Jag valde att använda bilden därför att det där syns ju för alla som bor på Fålhagensida av staden. Och så kan jag lova dig att det inte är så många klottrare som besöker vår blogg.

Skicka en kommentar