torsdag 21 maj 2015

Bostadsmarknaden i Uppsala


Ja, det är inte så lätt att hitta en större lägenhet i centrala Uppsala. Och råkar man hitta en lägenhet som man är intresserad av så ser visningarna ut som kosläpp. Inte en chans att man vinner budgivingen. Jag gnäller inte, jag har bara konstaterat att det är svårt att hitta en 4-5 i centrala Uppsala som man skulle kunna ha råd med. Priserna är också intressanta.

Jag ska erkänna att jag är lite kräsen av mig när det gäller att flytta också. Jag vill inte flytta in i ett enormt hus för sånt påminner mig om miljonprojektet, nu med färg på betongen. Nej men, det är svårt att förklara men efter 10 år i Flogsta, boende i olika varianter så vill jag ha det lite kvalitativt :).

Vart ska man flytta? Centrala Uppsala är kört. De väljer vi nog att bo kvar och trångt i stället. Så som man gjorde förr i tiden för det är dessutom svårt att hitta ett lugnare område än Fålhagen någonstans i Uppsala. Jag gillar det. Men bostadsmarknaden har stora problem. Stora stora problem.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar