tisdag 19 maj 2015

Hitta Fålhagen


Jag var nyligen på besök i landet öster om Sverige. Det är ett paradis för en laktosintolerant som jag. Den här glassen och så lite kaffe i munnen så tror man för en stund att munnen ska smälta. Detta inlägg är den första i "serie" som kommer att handla om de socioekonomiska aspekterna av att bo i Fålhagen. Vi börjar med en ny tjänst...

Hitta.se har börjat med en sökfunktion som heter Livsstil och som jag finner väldigt intressant. Vill du veta väldigt exakt vad det är för del av Fålhagen du bor i, klicka då på länken här och zooma in för att hitta rätt. Jag har testat klicka hus för. hus. Jag tycker att den här tjänsten är helt fantastisk!
http://www.hitta.se/kartan!~59.85906,17.65357,14z/tr!i=Nf9RVUJo/search!i=2001248331!q=F%C3%A5lhagen%20Uppsala!t=single!st=plc!a=59.86253:17.66166/lifestyle!l=59.85906:17.65357

Det intressanta är att man kan kolla hus för hus om man vill. Jag passade på att klicka på Fålhagens prestigebyggnad Tripolis och fick veta att medelinkomsten är drygt 33 000 kronor, vanligaste privatbilarna är Volvo, BMW och Saab. Snittbelåningen ligger på drygt 1,5 miljoner och att det mest bor singlar och sambos i Tripolis. Man röstar borgerligt och så bidrar man med 7 % mer CO2 än riksgenomsnittet!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar