söndag 17 maj 2015

Uppsala 86ers vs Örebro - matchen hittills...


Eftersom Studenternas saknar uppvärmda stolar och jag är själv med sonen i helgen så tänkte jag att det där med att sitta på Studenternas i +3 och regn inte var någonting för oss. Istället så betalade jag 49 kronor för att se matchen här hemma och jag kan tvätta och leka med sonen samtidigt. Fantastiskt bra! En mycket bra tjänst! Nu är det paus så jag tänkte skriva några rader om matchen hittills...

Det är förfärliga förhållanden därute, tydligen så är det bara +3 och så regnar det. Usch! Jag och sonen var på en visning tidigare idag och jag kan  intyga att det regnade ner isvatten. Brr...Uppsala 86ers leder matchen med 13-0 och jag anar att matchen kommer att bli jämnare efter pausen för spelmässigt är inte skillnaden mellan lagen stora. Örebro kommer att börja med att ta emot bollen och anfalla efter pausen. Matchen är faktiskt väldigt bra med tanke på att det är början av säsongen, för Örebros del så är det rent av säsongens första match och så med tanke på vädret så har det varit bra spel. Uppsala har hittills sprungit mycket med bollen, men bollen är blöt så allt kan hända...nu fortsätter matchen nog snart...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar