måndag 4 maj 2015

Informationsmöte om kvarteret Rosen imorgon tisdag!

Nyss såg jag att vi har fått ett mail från en bloggläsare om byggplanerna i kvarteret Rosen. Han berättade att det ska vara ett informationsmöte om detaljplanen imorgon 5 maj kl 18-20 på Stationsgatan 12, våning 4. Detta hade han som boende fått veta bara drygt en vecka innan mötet ska äga rum. Jag vet inte om det har nått ut till alla intresserade? Vi bor ju i nästnästa kvarter så vi räknas inte som berörda och har inte fått någon information om mötet. Däremot vet vi ju så som jag skrev i förra inlägget att man kan lämna synpunkter på detaljplanen fram till 2 juni. Det har ju tidigare sagts att Coop-butiken ska vara kvar i lokalen på nedre plan, men tydligen är det än så länge oklart om det blir så. Är ni intresserade eller har synpunkter så gå på mötet.

4 kommentarer:

Malin sa...

Jag har ingen möjlighet att gå på mötet men hoppas Coop blir kvar då jag handlar där flera gånger i veckan.
Hade varit perfekt om man byggde så att man får paketuthämtning där i framtiden då Svava inte är optimalt med långa köer och dålig parkering.

Juuso sa...

Jo, det vore ju kanonbra om man kunde hämta paket från Coop. Det är helt tokigt att man måste hämta paketen från Svava....

Anonym sa...

Blir Coop kvar är jag positiv till bygget, annars kan det lika gärna vara.

Eva Berglund sa...

Vill också ha kvar mitt Coop :S

Skicka en kommentar