måndag 8 juni 2015

Blodgivning


Jag var förbi blodgivningen häromdagen och gav lite blod. Det var länge sen sist. Verkligen länge sen sist men efter vinterns alla sjukdomar, som kulminerade i lunginflammation, kände jag att jag ville vara helt frisk innan jag gav blod igen. Det kändes bra att ge blod igen och jag märkte inte alls att jag givit blod. Nu ska jag springa dit lite oftare.

Medan jag var där så såg jag en karta över blodgivningsplatser i Sverige. Jag chockerades över att det inte fanns några norr om Ljusdal! Hur kommer det sig? Det bor ju en hel del människor norr om Ljusdal ju. Hur gör man i Norrland? Har man någon hemlig anläggning där man mosar myggor och tar blod från dem, eller?

Nej men skämt åsido. Jag är lite nyfiken på hur man gör i norra delarna av Sverige. Någon som vet? Snart är det midsommarhelgen och en av de farligaste dagarna i trafiken. Passa på att gå och ge blod så har gjort en livsräddande insats!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar