torsdag 18 juni 2015

Uppsala 86ers vs STU


Jag var på Studenternas och såg matchen mellan Uppsala 86ers och STU. Matchen var underhållande och bra. Jag tycker att båda lagen var bra. Överhuvudtaget har jag den här säsongen tyckt att Uppsala mött bra lag men det kan ju bero på att man spelat mot Carlstad två gånger. Det är bra för serien med fler tuffa matcher mellan jämna lag.

Det var aningen kallt ute på läktaren men man ska vara klädd så att man står ut med lite kyla för amerikansk fotboll ska spelas utomhus! Kalla mig gammaldags men det tycker jag. Skönt att finalen kommer till Uppsala igen i höst.

Just det, matchen ja. Uppsala vann med 54-29. Det var mycket känslor ute på planen, vilket är både bra och dåligt. Det blev en hel del onödiga flaggor. Men nu ser jag framemot nästa hemmamatch och jag hoppas att Uppsala får möta Carlstad i finalen :).

http://www.unt.se/sport/86ers-viktiga-hemmaseger-3773811.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar