onsdag 10 juni 2015

Centrum och sånt


Nu är jag utanför Fålhagen igen. Dels så lider jag av idétorka om stadsdelen men sen så händer det en del saker i andra delar av Uppsala som jag har svårt att låta bli att skriva om. Vi kan väl säga att på sommaren får man skriva lite friare :).

Idag är jag inne på centrum och hur det ser ut där. Jag vet inte om man medvetet försöker tömma centrumet eller vad man håller på med. Först så stänger man av Strandbodgatan och nu ska Drottninggatan vara avstängd en längre tid och även om man lovar och svär att det ska gå att shoppa i affärerna där så är det väl bara att fråga dem butiker som finns/har funnits på Dragarbrunnsgatan om hur mycket det löftet är värt. Jag hoppas att man inte tömmer centrumet totalt med de här arbeten. För övrigt så är ju Dragarbrunnsgatan ett enda trafikkaos...

Så till en helt annan fråga, vad tycker du vi borde skriva om här på bloggen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar