lördag 13 juni 2015

Otillgänliggörande design togs bort från Stationsgallerian


Jag hade totalt missat att man otillgängliggjort Stationsgallerians fönsterhörna med metallhinder. Jag förstår totalt att man gjorde det, även om man nu tvingats av någon att backa i frågan. Det är synd för den platsen occuperas av tiggare. Alltid. Det förklarar nog varför det varit så tyst där inne ett tag. Ja, jag vet eftersom jag typ bor i caféet en våning upp. Jag misstänker att fastighetsägaren var ute efter samma effekt som man lyckas med i Svavagallerian där man tagit bort sofforna som var väldigt trevliga men som förvandlades till tiggarsoffor. Tyvärr så har man även tagit bort bänken som fanns i Stationsgallerian...tråkigt.

Innan man skriver att jag inte har någon människosyn eller att den jag har är fel så vill jag bara intyga om att jag tycker att ingen ska behöva tigga. Och det måste lösas av politikerna och det snarast...annars växer och växer ett visst parti i städerna.

http://unt.se/uppland/uppsala/otillganglig-design-togs-bort-3764245.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar