torsdag 7 oktober 2010

Intervju i Fålhagen




















Alldeles nyss lämnade en trevlig intervjuare från intervjubolaget IMRI vår lägenhet. Vi satt i vardagsrummet, drack kaffe och åt äppelpaj och svarade på en massa frågor. Intervjun är tydligen en del av ett projekt där man undersöker hur östeuropa återhämtat sig från tiden då allt styrdes från Sovjet. Det var jättetrevligt att bli intervjuad och det var väldigt osvenskt att bli intervjuad hemma i tv-soffan. Men efter att ha sett frågorna så förstår jag att det behövde göras på plats.

Jag har alldeles nyss berättat om vår ekonomiska situation, haft åsikter om politiken i Sverige och rannsakat mina åsikter om vilka jag inte skulle vilja ha som grannar. Och trots att jag tycker att jag är liberal av mig så fanns det några grupper av människor som jag föredrar att inte ha som grannar. Det gäller bara att vara ärlig. Och mina icke PK-svar har ingenting med invandrare att göra, jag är ju själv invandrare men det finns andra grupper av människor som jag inte gärna har som grannar. Utöver de ovannämnda frågorna så handlade en hel del av frågorna klimatförändringen och så vidare :).

Så nu vet ni att Fålhagen och ett hushåll här har bidragit till en omfattande europeisk undersökning! Och vi är alltid villiga att ställa upp på intervjuer! Ja, eftersom de politiska partierna inte kom hit och knackade på och ville bli bjudna på kaffe och fikabröd så får vi väl satsa på intervjubolagen för att kunna uttrycka våra åsikter. Det här var ju jättekul!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar