tisdag 5 oktober 2010

Sky bar på Musikens hus




















Baren med stadens bästa utsikt, särskilt på höstkvällarna, kommer att slås igen som UNT uttryckte det (http://www.unt.se/uppsala/bar-i-ukk-slar-igen-1062791.aspx). Detta eftersom man inte fått baren att gå runt, eller att den visar bara +/- 0. Jag kan inte säga att jag är förvånad men däremot är jag väldigt frustrerad över detta. Jag har försökt ta mig upp dit för att dricka drinkar och njuta av utsikten. Senast jag lyckades med detta var ju ett år sen. Det var helt omöjligt att veta om de hade öppet eller inte. Trots att jag visste att de hade öppet på torsdagar, fredagar och lördagar så gick det inte att komma upp eller in i byggnaden. Då blir det ju inte så många kunder heller. En grundförutsättning är att man kommer in i huset ju.

Om jag nu mitt i min upprördhet glömmer den enskilt viktigaste detaljen till att jag inte var där uppe oftare, alltså faktumet att man inte kom in i huset, så kan man lika gärna fundera på om man marknadsfört baren på något sätt. Jag har inte sett några som helst annonser någonstans! Ville man inte att baren ska gå runt? Det är lite så jag tolkar det för utsikten är ju underbar! Jag är rädd att ryktet om att man inte ville göra väsen av sig berodde på att man inte ville konkurrera med privata alternativ. Det känns som om att detta är närmast sanningen. Alternativet är förstås att det hela skötts väldigt illa.

Ok, det är mörkt i Sky baren, belysningen är inte den bästa. Allt detta kan jag hålla med om men det borde ha gått att göra vinst med den utsikten! Det är som att man inte skulle lyckas driva en framgångsrik restaurang i Eiffel-tornet. Det var väldigt rogivande att sitta uppe på Skybar, de få gångerna jag lyckades komma in, och njuta av procentvätskorna och utsikten. Däruppe kunde man ibland bli riktigt poetisk. Nu har Uppsalas Eiffel-torn förlorat en viktig del av sin själ. Tänk er lite mjuka fåtöljer och lite mer belysning runt baren. Nej, det här var riktigt tråkigt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar