fredag 27 juni 2014

Bron över Fyrisån


Det var länge sen jag skrev om hitta ut.nu men jag gillar verkligen idén om att få oss Uppsalabor att lära känna olika delar av vår stad. Det var när jag tittade på kartan som jag förstod var man kommer att dra vägen över Fyrisån. Den stora klumpen till vänster är Gottsunda centrum och den stora klumpen i mitten är Ultuna. Jag tror att kommunen, mot min vilja, kommer att bygga en bro rakt över från Ultuna till Nåntuna. Husen på på Nåntuna sidan är redan till salu. Det tolkar jag som ett tecken. Sedan kan man inte dra vägen och bron så att den kommer att komma för nära den fina gården som ligger intill Nåntuna. Det är vad jag tror. Men allra helst ska det inte byggas någon bro där överhuvudtaget.

Ibland har man tur för tre dagar innan mitt inlägg skulle ut så skriver UNT om Gottsunda allén. Man har byggt 1 km väg för en kostnad på 30 miljoner och tidningen skriver också att den stora planen är att knyta Gottsunda och Ultuna till E4an.Och jag tror att den vägdragningen som är mest aktuella kommer att vara den röda som jag ritat på hitta ut.nu-kartan. Men som sagt, jag hoppas att man inte bygger någon bro över ån. Ja, man får kalla mig bakåtsträvande, själv föredrar jag naturskyddande.

Uppdatering den 29/6
En bra ledarsida i UNT idag:
http://www.unt.se/asikt/ledare/den-korta-allns-tyranni-3229652.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar