fredag 6 juni 2014

Nationaldagen - vad ska man göra?


Finland har sin självständighetsdag mitt i vintern, huruvida det beror på att man på grund av parlamentariskt spel, eller av folkhälsoskäl bestämde sig för att ha självständighetsdagen mitt i vintern låter jag vara osagt. Men att man inte i Sverige firar nationaldagen hårdare har jag svårt att förstå. Kanske beror det på att nationaldagen ligger nära sommarens fyllefest, midsommar. Jag vet inte.

En nationaldag behöver inte vara en supardag, men jag undrar vad den svenska nationaldagen består av. Jag tycker att man behöver utveckla traditioner kring nationaldagen. Saker att vara stolt över. Så här firar man nationaldagen i Uppsala:
http://www.destinationuppsala.se/nationaldagen/

Hur tycker du att vi borde fira Sveriges nationaldag?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar