lördag 21 juni 2014

Uteliggarhinder i resecentrum

Jag skrev för ett tag sen om hur man  installerat en vad jag kallar för häckdelare, en metallplåt för att uteliggarna och alkisarna inte skulle kunna sitta vid fönstret här på resecentrum. Det var inte så många som reagerade på det. Nu har man hittat lite mer radikala lösningar för att försöka göra sig av med uteliggare i London. Det är egentligen samma sak, man försöker få bort uteliggarna från allmänna platser eller från ens port. Var ska hemlösa uteliggare bo någonstans? Visst kan det vara svårt att ha påverkade människor boende någonstans men på något sätt tycker jag att man borde kunna ordna det. Om man vill. Det här skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om men nöjer mig med de här raderna.
http://www.channel4.com/news/londons-anti-homeless-spikes-criticised


0 kommentarer:

Skicka en kommentar