onsdag 4 maj 2011

Brott i Fålhagen




















Det finns många olika sätt att dricka och handskas med alkohol. Fylla och sånt är vardag för alla som bor i centrum. Eftersom jag åkt en hel del finlandsfärja i min tidiga vuxendom, är jag väldigt trött på det fyllesökande drickande. Vad har nu detta med Fålhagen att göra? Det är bäst att jag förklarar sambandet innan jag klassas som en moralgubbe från Fålhagen. Fålhagens brottsstatistik försämras av de inte så sällan överförfriskade båtresenärerna. Alla dessa båtbussar som av någon oförklarlig anledning stannar vid Willy:s på Björkgatan.

"Polis kallas till Eckerölinjens anslutningsbuss som kommit till Björkgatan med ett antal berusade personer. En av de berusade sparkar en polisman och spottar även denne i ansiktet. Den berusade omhändertas enligt LOB och skall höras om det inträffade."

Källa:http://brottsplatskartan.se/88087/vald-hot-mot-tjansteman-bjorkgatan-uppsala-22-apr-2011/

Att spotta och sparka en polisman i ansiktet är inte det smartaste att göra och snälla, om ni måste svina så gör det någon annanstans än i Fålhagen. Tack på förhand!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar