måndag 23 maj 2011

Idrottsplats Vaksala torg

Nu ska jag skriva ett inlägg om idrott. Det bär mig emot lite, eftersom jag somnar under fotbollsmatcher, får myror i byxorna så fort tennis visas på tv, samt inte ens fattade att det var ishockey-vm förrän det var dags för semifinal :). Men eftersom jag vet att detta kan vara av allmänt intresse så ska jag berätta för er om det. Jag kan dock säga att jag valde denna bild på grund av att rally är den enda sport som egentligen intresserar mig. Men: 27-29 maj är det idrottsdagar med namnet "Idrottsplats Vaksala torg".

Det är en manifestation av uppländsk idrott som innehåller uppvisningar, tävlingar och prova-på-aktiviteter. Här kan ni hitta ett någorlunda uppdaterat program: http://www.rf.se/RFdistrikt/Uppland/IdrottsplatsVaksalatorg1/IdrottsplatsVaksalaTorg/, men ni som har UNT har även fått en bilaga med ett ännu mer uppdaterat program (de har lagt till några fler punkter). Några av sporterna man kan prova på är fäktning, tyngdlyftning, segling, golf, BMX, rally och orientering. Men vänta nu, det låter ju riktigt roligt :)! Jag kanske borde gå dit? Jag kan tänka mig att prova nästan alla sporter jag precis har räknat upp. Några kändisar (?) som deltar i festligheterna är Peter Rylander från Amigo (på fredag) och Joel Kanebjörk (från Storvreta IBK, deltar i elit-superstartävlingen på söndag).


0 kommentarer:

Skicka en kommentar