tisdag 29 januari 2013

En förbisedd anledning till cityshoppingens problem

Jag gillar UKK, särskilt nu när byggnaden dessutom blivit lite mer färgglad. Det har skrivits mycket om handelns problem i city när Gränby, Boländerna och Stenhagen gör att kunderna inte kommer in i centrum för att shoppa. Jag bor i Fålhagen och jag gillar att shoppa i stan men det finns ett stort problem! Det är fruktansvärt gråt och tråkigt i centrum! Det är verkligen jättetråkigt. Om man jämför UKK och Gränby med city centrum så saknar centrum färg och ljus! Hur ska man göra centrumet mer intressant? Jo, genom att se till att skapa ljusare och färggladare centrum! Ett problem är förstås de väldigt tråkiga husen i centrum. En av sakerna i Fålhagen som jag tokgillar är att husen har olika färger! Det är någonting med färger som påverkar mig på ett positivt sätt. Kanske någonting för cityhandeln att tänka på.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar