fredag 18 januari 2013

Fålhagens förskola


Jag läste på UNT:s nätsida om Fålhagens förskola och jag blev väldigt överraskad eftersom jag inte hört talas om någon ny förskola här. Jag trodde att jag hade koll på vad som händer i Fålhagen. Jag var tvungen att undersöka för jag tänkte att jag nu missat att man släpat en massa baracker till gräsmattan vid Almtunaskolan. Lyckligtvis så visade sig inte vara så.

Fålhagens vårdcentral ligger egentligen i Boländerna och så kommer det att vara även med Fålhagens förskola på sikt. Fålhagens förskola kommer alltså att ligga i Boländerna. Just nu hittar du Fålhagens förskola i Eriksbergsskolan. Spännande!

I en stad där förskoleplatserna är lika svåra att hitta som drivrutinerna för Windows 8 gäller det att ta vara på sin förskoleplats var även om namnet på förskolan inte alltid stämmer överens med den geografiska platsen.

Ha en skön lördag och missa inte att åka skidor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir det inte en ny förskole i bottenplan på nya Uppsalahem huset invid Lennkattenspåren, därav nya brofundamenten brevid bron där gångbro ska byggas och parken bredvid ayakos sushi renoveras så att den kommer fungera för förskolan?

Juuso sa...

Just det, så är det säkert. Kul att man anpassar parken till barnen. Förhoppningsvis :). Hittade den här länken om Uppsalahems nya hus här i Fålhagen.

http://www.uppsalahem.se/Nyheter/2011/Uppsalahem-bygger-Frodeparken-med-Nordens-storsta-solcellsfasad/

Skicka en kommentar