fredag 11 januari 2013

Snö och parkering på Marielundsgatan

OBS! Bilden är inte från Marielundsgatan

Just nu är det lite händelsefattigt i Fålhagen. Det brukar bli så i slutet av januari och i februari. Jag har skrivit om kaninens antibiotikakur och min arbetsplats salsavärde så det visar bara på att det är lite händelsefattigt just nu. Men jag har tänkt på en sak vad gäller snöröjning i Fålhagen. Marielundsgatan mellan Väderkvarnsgatan och S:t Göransgatan är mycket smal. Så är det i vanliga fall och när det dessutom ligger snö i vägen. I söndags när jag åkte runt som en iller och försökte hitta ett apotek med kaninantibiotika så upptäckte jag hur trångt det är på vintertid på Marielundsgatan. Jag såg hur en blå bil hade fått ta en smäll där. Så ett tips är att inte parkera där. Eller se till att man parkerar tillräckligt nära trottoarkanten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar