måndag 20 maj 2013

Cirkus Wictoria och djuren


Tidigare i år skrev vi om att cirkus Wictoria skulle komma till Fålhagen. Vi fick en kommentar om att det var olämpligt att vi gjorde reklam för cirkus där (vi gjorde inte reklam, utan bara berättade vad som händer i Fålhagen):

"Utnyttjade och misshandlade djur tvingas göra onaturliga rörelser och konster för att slippa tortyr. Och ja, alla elefanter och andra vilda djur torteras fysiskt, med bl.a elefantkrok. Alla cirkusdjur utnyttjas och ska prestera sitt yttersta oavsett dagsform eller om dom är sjuka eller skadade.Psykisk tortyr är också utan undantag för alla ickemänskliga djur. Det ständiga instängandet och resandet tär på alla".

http://falhagen.blogspot.se/2013/03/cirkus-wictoria-kommer-igen.html#comment-form

Jag klippte in den delen av kommentaren som jag tycker är intressant och värt att diskutera. Eftersom detta verkade intressant att undersöka lite mer så mailade jag till Cirkus Wictoria och uppmuntrade dem att antingen svara på bloggen eller maila mig. De gjorde inte det, trots att de på hemsidan uppmuntrar folk att kontakta dem för att de ska kunna berätta om djuren. Jag har inte hört någonting om detta.

Därför har vi nu bestämt att inte skriva om cirkus framöver eftersom jag resonerar som så att om man uppmuntrar folk att kontakta och ställa frågor om sin verksamhet så bör man besvara frågorna om man vill vara trovärdig. Tangentdumpar även Djurens rätts hemsida: http://www.djurensratt.se/sites/default/files/verksamhetsinriktning1115.pdf där det står en mängd intressanta saker att läsa om. Jag skulle vilja att man genast illegaliserar sex med djur. Det är sjukt att det inte specifikt är förbjudet!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar