söndag 12 maj 2013

Experiment efter sommaren - nykter


Ibland så får jag bara såna där konstiga idéer. Jag har en kompis som tjatat ett bra tag nu att jag borde testa träna utan att alkohol. Alltså att jag ska ha en hel träningsperiod utan alkohol. Jag brukar alltid ha lite vin i kroppen när jag springer marathon och det är inte så att jag är nykter mellan träningspassen heller. Därför tänker jag testa hur en alkoholfri träningsperiod mellan augusti 2013 och juni 2014 påverkar resultaten på Stockholm marathon 2014. Så kära läsare mellan augusti 2013 och juni 2014 ska jag alltså avstå helt från alkoholen. Detta kommer att bli mycket intressant. Jag hoppas att jag kan slutföra projektet så att det inte blir som med förra årets projekt då jag tänkte mig kolla hur mycket skatter jag betalar per år. Sammalagt alltså. Jag orkade med det i en månad. Det blev en hel del kvitton och så skulle man räkna alkoholskatter osv. Det blev lite för jobbigt men jag är helt övertygad om att jag förra året betalade 150 000 kronor i olika skatter. Typ. Men från och med augusti så genererar jag åtminstone inte några alkoholskatter till staten. Det känns skönt. För att citera finansministern lite fritt: man ska jobba och inte supa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar