lördag 15 juni 2013

Multiarenan i Uppsala


En del av Fålhagen har gett sitt namn till Uppsalas hockeylag och med den motiveringen att Almtuna är en del av Fålhagen skriver jag detta inlägg. Jag erkänner att motiveringen är aningen svag men mitt hockeyintresse stort. Jag har varit på flera matcher i Gränby ishall och den är väldigt omodern så det behövs en ny hall.

Jag vill gärna att man bygger en ny arena men jag undrar om inte kostnaderna är lite för höga. Kostnader och framför allt hur man tänker täcka dem verkar vara en lika välbevarad hemlighet som receptet på spettekakor.   Uppsala kommun ska stå för 150 miljoner kronor men varifrån resterande 600 miljoner kronor ska komma ifrån verkar det vara få som vet. Jag vill gärna att man ersätter den gamla ishallen i Gränby med en ny, men jag undrar hur det är med kostnaderna. Vad är det som kostar? Jag är nyfiken, är det någon som vet?


Förresten, upptäckte detta på UNT:s hemsida. Man kommer in gratis på Uppsala 86ers matcher om du uppfyller vissa krav:
http://www.unt.se/untkortet/erbjudande/erbjudande.aspx?id=2461528

0 kommentarer:

Skicka en kommentar