fredag 21 juni 2013

Parkera schyst i Fålhagen och en irriterande cykelgrej


Det ska bli intressant att se om felparkeringarna vid Frodetrappan minskar när Frodeparken är färdig. Jag hoppas på det. Jag tycker att det är väldigt oschyst att låsa fast sin cykel så här. Man blockerar ju hela parkbänken. Visserligen så går cykeln att flytta på men att låsa fast den i en parkbänk är inte schyst. Just nu är avsaknaden av cykelparkeringar vid Frodegatan ett problem som gör att folk parkerar fel.

En annan cykeldetalj som jag uppmärksammat mer och mer på sistone är hur många gånger man måste byta sida som fotgängare om man ska ta sig till stadsparken och då bortser jag ändå byten som beror på ombyggnationen på Strandbodkilen. Det finns flera kritiska sidobyten på vägen mot stadsparken som gör att cyklister och fotgängare riskerar att krocka med varandra. Jag tycker att kommunen borde satsa på att göra cykelvägarna så kontinuerliga som möjligt. Vad hände med cykelmotorvägarna?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar