fredag 28 juni 2013

Så här firade jag midsommar i år


Det är svårt att träffa på björnar i skogen för trots denna varningsskylt så träffade jag inte på några björnar ute i skogen. Kanske berodde det på att jag konstant sjöng när jag gick i skogen. Men vad hjälper det när naturen ändå bestämmer sig för att försöka attackera mig. Huggormen nedan var ju väldigt nära att attackera. Den var nog inte så van vid att det gick människor i dess skog. Vilken attackposition! I Fålhagen har jag inte sett varken björnar eller huggormar.


Häromdagen såg jag hela TRE harar på gården. De var jättesöta. Inte som ormen på bilden ovan. Så länge det finns tydliga skillnader mellan vilda och tama djur så är de vilda djuren rädda för oss och därför är de svåra att träffa på i skogen. Det är nog mycket lugnare att gå i skogen än att gå ut en fredag kväll eller att köra bil för den delen. Jag för min del ska hålla mig till min lilla kanin. Visst är hon jättesöt på bilden där hon tigger efter någonting gott. 



Just det, jag firade inte midsommar i Fålhagen i år utan något högre upp i Sverige men nästa år ska jag vara Fålhagen trogen :). På tal om det, ska nog ut på balkongen för att njuta av en halvkalla morgonen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar