söndag 20 oktober 2013

BMX-banan i Fålhagen


I söndags hade jag med mig videokameran för jag skulle testa min cykel inför RAIDen och eftersom jag inte orkade ta en längre runda så fick testbanan bli Fålhagens BMX-bana. Jag blev överraskad över hur populär banan. Jag skrämde bort två barn och när det kom ännu mer så bestämde jag mig för att avbryta cykeltestet. I vilket fall som helst så lärde jag mig att min sadel sitter väldigt löst och måste åtgärdas innan starten för årets RAID. Det ska bli kul med RAIDen idag. Jag ska paddla kanot med en kompis som jag aldrig paddlat kanot tidigare med. Spännande. På videon ser du mig åka runt på Fålhagens BMX-bana. Det ser ut att gå sakta men medelhastigheten blev faktiskt 14.6 km/h och topphastigheten strax över 21 km/h. Det är fort med tanke på hur svängig banan är. Och pulsen var uppe i 171. Tufft med såna är explosiva sporter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar