onsdag 2 oktober 2013

En annorlunda skoldag


Det här inlägget handlar inte om Fålhagen. Ibland blir det så. Istället får du läsa en annorlunda historia om livet och hur allting inte blir så som man tänkt sig. Den 23 september vaknade jag kl. 04.00 för att cykla till Enköping. Det var en mörk och kall morgon att bege sig iväg och kroppen var inte på topp heller för jag hade kört löpning och orientering i 2 timmar 40 minuter bara 12 timmar innan. Jag skulle kontrollera orienteringsbanan innan eleverna skulle springa iväg för att njuta av en höstdag i skogen. Så blev det inte för när jag kommer till jobbet så får jag veta att det varit en skjutning i skogen, på motionsspåret. What? Allvarligt! Seriöst?, tänkte jag. Det blev alltså ingen orientering på grund av en skjutning i skogen. Det händer nog inte så ofta...

Nu när jag hört att den skjutna mannen kunnat lämna sjukhuset så kan man skämta lite kring detta. Jag tror inte att SJ använt sig av den här anledningen för sena tåg. Nu är det ju säsong för den här anledningen därför att älgjakten är i gång i norr och snart här också. SJ:s tåg kan inte köra genom skogar på grund av risk för skjutningar...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar