måndag 21 juli 2014

Leches arv - kapitel 13

Kapitel 13

Seriöst Lisa! Tror du att vi hittar nästa ledtråd här. Ja, det är här som kvarteret Harald låg. Och den blåa tanden måste syfta på Harald. Och Haraldsgatan raderades på 60-talet. Kommer du ihåg siffran 11? Det måste syfta på adressen i området och då kom jag tänka på förskolan där jag gick när jag var ung. Det var dit min pappa placerade mig. Vare sig jag ville eller inte. Han tyckte att det var viktigt att jag skulle känna till den här förskolan. Det var inte ofta jag och pappa lekte tillsammans men här gjorde vi det…i sandlådan. Innan Per hann säga någonting om att det här med att leka i sandlådan var någonting som alla pappor gärna gjorde med sina barn, hade Lisa redan hoppat över staketet och börjat gräva i sandlådan. Per passade på att använda tungan för att få loss bambun mellan tänderna medan Lisa grävde. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar