onsdag 23 juli 2014

Leches arv - kapitel 15

Kapitel 15
Lisa höll i en tegelsten och en stund trodde Per att hon tänkte kasta tegelstenen på honom. Lyckligtvis hade Lisa bättre nyheter än så. Hon visste vart de skulle hädanefter. På tegelstenen hade någon ristat: Mitt sista verk inom skolväsendet. Jaha, då var det dags för Per och Lisa titta på varandra igen? Seriöst! Ska man kunna allt Leche ritat och låtit någon annan bygga. Alltså så här tänker jag, började Per, det här känns lite grand som Die Hard 3 när Bruce Willis och Samuel L. Jackson irrar runt i New York för att hitta en skola där bomben är. Leches sista skolbyggnad…seriöst. Då skriker Lisa att hon vet vart de ska. Per tittar förvånat på henne.


Jo, du förstår. Min pappa var noga med att jag skulle gå i Almtunaskolan och det gjorde jag. Det är därför jag vet att Almtunaskolan blev Leches sista skolbyggnad. Vi måste dit. Jag vet till och med vart vi ska! Kom så går vi. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar