tisdag 9 december 2014

Ronald McDonald-chef med Fålhagenkoppling

Vet ni vad förskolan Barnhagen här i Fålhagen har gemensamt med Ronald McDonald-huset vid Akademiska sjukhuset? Jo, Lotta Sterning som är verksamhetschef för Ronald McDonaldhuset var en gång i tiden med och startade Barnhagen. Hon är utbildad förskolelärare och har även jobbat 22 år på McDonalds, och hennes drömjobb var därför just att jobba på ett Ronald McDonald-hus. Detta fick jag lära mig när jag läste UNT för två veckor sedan, och tänkte att det måste jag skriva om på bloggen någon gång när jag hinner. Uppsala är litet och man kan ofta hitta intressanta kopplingar. Och Fålhagen är fullt med intressanta personer som jag vill skriva om så fort jag stöter på några. Apropå förskolor i Fålhagen kommer det nog att komma ett inlägg om sådana också, eftersom vi redan har börjat fundera på vilken förskola vårt barn ska gå i så småningom. Eller redan och redan.. det gjorde vi redan när han låg i magen :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar